Komentář ze dne: 07.05.2023 21:14:18
Autor: Martin (info@taranis-film.cz)
Titulek: Motivace a marketing
Vidíte, na cíli "motivovat k amatérskému filmování" se určitě shodneme. Stejně tak byl měl být autor motivovaný svůj film zaslat do soutěže. Pokud bychom se na to dívali marketingově (a tohle funguje ať už na komerční tak hobby úrovni), tak ale i autor něco očekává, něco mu festival musí nabídnout. A pokud to už nabízí, musí to umět "prodat". České vize z mého pohledu čerpají ze setrvačnosti a ze zaběhlých autorů, ale pokud chtějí přilákat autory nové, pak musí, chtě nechtě, jít za novými autory... třeba na ty sociální sítě. A tím netříští síly, to je pouze reklamní kanál (stejně jako pro jakékoliv jiné firmy). Do začátku stačí málo, udělat poutavou znělku nebo sestřih z minulých ročníků. Detailně popsat, co autorovi festival nabízí - např. že v krajských kolech se promítá každý film bez předvýběru, vezměte své kamarády a ukažte jim svůj film na velkém plátně! A ještě dostanete slovní zhodnocení od poroty! Chce to pěkný plakát, hlavní a doplňkový program, někde jej včas vyvěsit... teda pokud je vůbec záměr dostat na projekci někoho jiného než autory. Diváky, z kterých se pak třeba stanou autoři, kdo ví. Finále v Ústí už pak není nic jiného než přímý "konkurent" Černé věže... projekce s předvýběrem a dramaturgií (i na Černé věži je amatérský film zastoupený v 2x větší síle než ostatní kategorie, není to tedy zdaleka jen o nezávislém filmu). Jenže jak se má do finále Vizí dostat kvalitní obsah reprezentující celou republiku, když se do ní hlásí pomalu násobně méně autorů (v rámci hraného filmu) než na Černou věž... a to nás vrací na začátek, že festival musí autory zaujmout. A pokud má čím, musí jim to umět "prodat".